ديدارجمعي از بانوان استان با نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد

کد خبر: 180383 تاریخ انتشار: 1401/11/18
نمایش: 252
اخبار
 

حجت‌الاسلام و المسلمين محمدعلي نکونام، عصر دوشنبه در ديدار با جمعي از بانوان فعال در عرصه‌هاي مختلف در استان افزود: خانه و خانواده رکن اساسي در مسايل تربيتي و سالم سازي جامعه و هدايت جامعه است و بايد مسايل مشکلات موجود در خانه و خانواده‌ها شناسايي و براي رفع اين مشکلات برنامه ريزي شود.

وي با اشاره به اينکه دشمن خانه، خانواده و تحکيم بنيان خانواده را هدف قرارداده گفت: در حوادث اخير نسل جوان و دانش‌آموزان و به خصوص زنان و دختران، دستمايه دسيسه دشمن قرار گرفت اما در نهايت معاندان نتوانستند در اين فتنه به موفقيت دست پيدا کنند و با شکست مواجه شدند.

وي اظهارداشت: در اين حوادث دشمن با استفاده از فضاهاي مجازي مسايل و نگراني‌هاي را بوجود آورد که به فضل خدا ناکام ماند.

نکونام به بيداري و بصيرت زنان و به خصوص دختران نسل جوان در تحکيم بنيان خانواده تاکيد کرد و گفت: رهايي خانواده‌ها و بي توجهي برخي والدين به خصوص مادران نسبت به تربيت فرزندان ودختران خود، مهم‌ترين عامل بروز برخي آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي در جامعه است که بايد براي تحکيم بنيان خانواده از خانه شروع شود .

وي اظهارداشت: براي تحکيم بنيان خانواده بايد با نفوذ در خانواده‌ها و زندگي اجتماعي، خانواده‌هاي داراي مشکل و پرمسئله را شناسايي و براي رفع آسيب فکري در خانواده‌ها برنامه ريزي انجام داد.

امام جمعه شهرکرد، به تغذيه فکري مادران و هدايت خانواده‌ها نسبت به مسايل اجتماعي و چگونگي تربيت نسل جوان تاکيد کرد و گفت: براي هدايت دختران فريب خورده که به حجاب دهن کجي مي‌کنند بايد از تمام ظرفيت‌هاي ارتباط گيري از جمله امر به معروف، دوستي و رفاقت، صحبت کردن و ارتباط گيري درست، استفاده کرد.

وي ضمن تسليت سالروز ارتحال حضرت زينب کبري (س) گفت: زن درجامعه نقش تمام عيار متني را ايفا مي‌کند و مي‌تواند مانند و همپاي مردان نقش‌آفريني متني داشته باشد.

نکونام به تقويت باورها وتوانمندي‌هاي زنان در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز در جامعه به خصوص در جامعه زنان به تقويت ارزش‌هاي ايماني، بصيرت افزايي و معرفتي نياز است تا بتوان در زمينه‌ها و عرصه‌هاي مختلف اجتماعي گامهاي موثري برداشته شود.

وي به پالايش اسمي سمنها وتشکل‌هاي مردمي فعال در استان به عنوان يک ظرفيت مردمي براي پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي مختلف تاکيد کرد و گفت: شناسايي و رسميت پيدا کردن سمن‌ها و تشکل‌هاي مردمي يک راهبرد براي استفاده از اين ظرفيت‌هاست.

۷ کميته براي رفع مشکلات و برنامه هاي حوزه زنان و خانواده در استان فعال شده است

مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده نيز در اين ديدار گفت: براي رفع مشکلات زنان و خانواده و اجراي برنامه‌هاي حوزه زنان و تحکيم بنيان خانواده هفت کميته در سطح استان با همکاري ساير دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي تشکيل شده است.

زهرا حبيبي افزود: کميته جمعيت و فرزندآوري،کسب و کار پايدار زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، الگوي سوم زن، عفاف و حجاب، حقوق و مسوليت اجتماعي بانوان، تحکيم بنيان خانواده، تشکل‌هاي مردمي و سمن‌ها، کارگروه نظارت اجتماعي تشکيل شده است.

وي اظهارداشت: هم اکنون استان در حوزه فرزندآوري و جمعيت، يک کميته تشکيل و دستورالعمل‌ها به ادارات ابلاغ شده و استان چهارمحال وبختياري مقام نهم در کشور را در زمينه تشکيل کارگروه جمعيت کسب کرده است.

مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده اظهارداشت: براي اجراي اين طرح در استان علاوه بر استفاده از ظرفيت دستگاه حاکميتي از ظرفيت مردمي و همکاري ستاد اجرايي امام راحل نيز استفاده شده است.

وي به استفاده از ظرفيت بسيج سازندگي و ستاد اجرايي فرمان امام براي کارگروه کسب و کار پايدار اشاره کرد و گفت: در اين کارگروه ايجاد اشتغال پايداربراي زنان سرپرست خانوار در اولويت قرار دارد.

حبيبي افزود: در حوزه عفاف و حجاب نيز برنامه هاي مختلفي با همکاري دفتر امور فرهنگي و اجتماعي استانداري دردست اجراست.

وي به استفاده از ظرفيت تشکل‌هاي مردمي و گروه‌هاي جهادي و تعامل دفتر امور زنان با فرماندهان بسيج و بانوان فعال در دهياري‌ها، شوراياري‌هاي شهر و روستا براي اجراي طرح‌هاي حوزه زنان تاکيد کرد و گفت: هم اکنون آسيب شناسي مسايل حوزه زنان از جمله آسيب‌هاي اجتماعي، تحکيم بنيان خانواده، آيين همسرداري، اعتياد همسران، فضاي مجاري و رسانه، مسايل پيش روي زيست عفيفانه در استان در دست اجراست.

 در اين ديدار تعدادي از بانوان فعال در حوزه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، مردمي در خصوص مسايل و مشکلات زنان استان مطالبي را بيان داشتند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/12/20