نشست اقشارمختلف بانوان استان با معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

کد خبر: 178216 تاریخ انتشار: 1401/03/23
نمایش: 269
اخبار
در ابتداي نشست دکتر زهرا حبيبي مديرکل امور زنان و خانواده استانداري ضمن ميمون و مبارک دانستن سفر رييس جمهور محترم و هيات دولت به استان چهارمحال و بختياري و ارائه گزارش جامع از وضعيت بانوان استان ، حضور معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده را در مرتفع نمودن مشکلات بانوان استان  مثبت دانستند.
در ادامه نمايندگان اقشار مختلف بانوان به بيان مسائل و مشکلات بانوان استان پرداختند و خواهان پيگيري مطالبات حوزه زنان شدند.
در پايان معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تبريک ميلاد امام رضا (ع) بيان داشتند : استان چهارمحال و بختياري زادگاه بي بي مريم بختياري است که وجود زنان توانمند و با استعداد ، نشان دهنده اين است که زنان استان در مسير صحيح قرار گرفته و درجايگاه واقعي خود قرار دارند و بايد قدمهاي بزرگتري براي ارتقاء جايگاه زنان در استان برداشته شود .
ايشان با اشاره به اهميت فرزندآوري خاطر نشان کرد : در وضعيت کنوني کشور آمار باروري و فرزندآوري بسيار پايين است و جمعيت کشور رو به پيري رفته و بايد فرهنگسازي بيشتر در زمينه فرزند آوري در جامعه انجام شود . به گفته وي نيروي انساني مبنا و سرمايه اصلي هر کشور است و کاهش جمعيت جوان کشور ، يک هشدار براي کشور است .
خزعلي اظهار داشت : توانمندسازي و آسيب زدايي از مهمترين برنامه هاي دولت براي همه زنان و به صورت ويژه زنان سرپرست خانوار ، زنان بدسرپرست است که بايد با افزايش مهارت آفريني در بين اين گروه ها زمينه اشتغال و کارآفريني آن ها فراهم شود تا از بروز آسيب هاي اجتماعي نيز جلوگيري شود.
وي طلاق را آسيبي براي بنيان خانواده دانست و گفت :افزايش مهارت هاي زندگي از مهمترين راهکارها براي کاهش طلاق است که اين آموزش ها بايد در چهارسال اول زندگي به صورت مستمر انجام شود .
وي در ادامه به راه اندازي بازار چه هاي فروش محصولات توليدي در سطح استانها اشاره کرد و گفت استفاده از بيمه اجتماعي زنان روستايي که داراي چند فرزند هستند در دستور کار ستاد ملي جمعيت قرار گرفت و پس از طي مراحل قانوني ، امکان حمايت از زنان روستايي براي بيمه اجتماعي فراهم خواهد شد .
خزعلي با اشاره به اينکه بسياري از مشکلات زنان اين استان با ساير استان ها مشترک است گفت :رييس جمهور بر ايجاد اشتغال ، رسيدگي به آسيب هاي اجتماعي تاکيد دارند و اين اولويت ها بايد محور برنامه ريزي ها در استان ها در حوزه زنان قرار گيرد و براي رفع اين مشکلات بايد اعتبارات ويژه در نظر گرفته شود .
وي با اشاره به اهميت درخواست زنان درخصوص راه اندازي و تکميل پارک هاي بانوان در مناطق مختلف استان براي ايجاد يک فضاي امن جهت گذراندن اوقات فراغت  زنان و دختران گقت: در اين سفر اعتبار لازم براي احداث و تکميل 2 پارک بانوان شهرکرد و بلداجي در نظر گرفته شده است .
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/12/20